Mandag 1. juni kl 17.00-20.00
Gratis arrangement med grill og padel.
Åpent for alle som har lyst til å se og/eller prøve padel
«Bassengtoppen» fremstår i ny drakt. Indre Østfold kommune har bygd nytt drikkevannsbasseng.
Askims gamle drikkevannsbasseng, fra 60-tallet, er nå erstattet av Norges eneste norskproduserte padelbane, produsert av Askim Mek Verksted. Grunnarbeidene for padelbanen og området rundt er opparbeidet av entreprenør Arild Kolstad AS, for Indre Østfold kommune.
Når gresset blir grønt vil området utenfor padelbanen bli et fint friluftsområde til glede for alle som besøker «Askims tak».
Banen ligger på det høyeste punktet i tettbebyggelsen i Askim, med sine 185 moh. Vi anbefaler en tur oppom for de som har anledning.
Banen innvies mandag 1. juni 2026 kl 17.00-20.00!
Vi får besøk av noen av Norges (og verdens) beste juniorspillere som vil vise hvordan padel spilles.
De som er nysgjerrige på sporten vil få anledning til både å se og prøve.
Program
Velkommen
Offisiell innvielse av banen
Info om padel og aktiviteten i Smaalenene Padelklubb
Juniorer viser hvordan padel spilles
Servering av gratis pølser og drikke
De på 60+ kan bli med på seniorpadel
Info/demo for de som vil prøve, nå eller senere
Avslutning
____________________________________________________
Padelbanen har vært «flatpakket» i 2 år før den nå er satt opp igjen. Nytt kunstgess er på plass. Det er blått og samme type, STX Supercourt, som brukes på de berømte internasjonale mesterskapsbanene.
Rundt banen er det et 3m høyt nettinggjerde med dør for kodelås. Klikk her og se hvordan du får adgang
På utsiden av nettinggjerdet er det en grill og tre fastmonterte rastebord med benker. Vi vil bidra til at området blir mer innbydende enn hva som har vært tilfelle de senere årene.